Działalność
  • Data wpisu:
  • 14 września 2011

Zobacz galerię zdjęć

Budapeszt jest największym (ponad 1,7 miliona mieszkańców) i najpopularniejszym wśród turystów miastem Węgier. Atrakcją Budapesztu są liczne tereny zielone i wypoczynkowe – najbardziej uczęszczane: Wyspa Małgorzaty na Dunaju, z zespołem krytych i otwartych basenów, alpinarium oraz Park Miejski i tam byliśmy. Podczas pobytu w Budapeszcie zwiedziliśmy także m.in. Katedrę św. Stefana, Parlament, dzielnicę paryską, zaliczyliśmy wzgórza: Zamkowe i Gellerta, poznaliśmy uroki gorących źródeł mineralnych, podziwialiśmy miasto podczas rejsu po Dunaju. A wszystko to działo się pod troskliwą i fachową opieką pana Edwarda, organizatora naszego wyjazdu, którego zapamiętaliśmy jako osobę wierszującą i rymującą w każdym momencie wycieczki. Budapeszt na ogół kojarzy się z ostrą papryką, gulaszem, dobrym winem i… niezrozumiałym językiem, a nam z pewnością kojarzyć się będzie z panią przewodnik, która w oryginalny sposób opowiedziała nam o tym mieście i życiu codziennym jego mieszkańców.